Personlig Energikonsulent for Barn og Unge

Barn og unge.jpg

Dette er et kurs som passer personer som ønsker å bli bedre til å tilpasse fysisk aktivitet for barn og unge med særskilte behov. Man kan få oppdrag i kommunen som treningskontakt for barn og unge etter gjennomført kurs. Oppdraget kan knyttes til individ som er med i aktivitet i et idrettslag.

Kurset gir generell innføring i praktisk og teoretisk tilrettelegging av fysisk aktivitet for barn og unge med ulike utfordringer. Du vil få grunninnføring i emnene psykiatri, funksjonshemminger og praktisk kunnskap i treningsarbeid. Kurset gir deg kompetanse for å jobbe som støttekontakt med fokus på fysisk aktivitet(treningskontakt) i alle kommuner i Hordaland. Kursstedet, Energisenteret for barn og unge, har som mål å hjelpe barn og unge i behandling å finne gleden ved å være i fysisk aktivitet og dele den kunnskapen vi har med andre.

Målgruppe:

• Personer med interesse for idrett, fysisk aktivitet og friluftsliv, som ønsker å jobbe med barn og unge
  • Trenere og medlemmer i idrettslag og turlag
  • Personer som arbeider som støttekontakter i Hordaland
  • Ansatte innen barne- og ungdomspsykiatri, helsetjeneste, aktivitetsledere og fritidsledere

Se KURSKALENDER under for planlagte kurs.