Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac).

Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

Sponsorarbeid

penger.jpg

Sponsormarkedet preges av økt konkurranse mellom dem som ønsker sponsormidler. To sektorer som særlig gjør seg gjeldende, er kultur- og sosiosektor. Med andre ord: selv om idretten har vært, og fortsatt er, næringslivets foretrukne sponsorområde, er det ikke sikkert at det forblir slik i fremtiden.

Er dere på jakt etter flere sponsorer? Ønsker dere tydeliggjøre for dere selv og lokalmiljø hva derestår for? Ser dere etter en enkel «oppskrift» på hvordan komme i gang med sponsorarbeid?

På kurset vil en lære hvordan en skal gå frem i sponsorarbeidet.

Se KURSKALENDER under for planlagte kurs.

    Kurset tar for seg en generell tilnærming til sponsorarbeid i idrettslag og gir konkrete råd på hvordan man kan komme i gang eller forbedre arbeidet. Kurset er velegnet for idrettslag som ønsker å satse mer på sponsorarbeid.

    Organisering
    2 timer lokalt hos idrettslag eller hos idrettskretsen.

    Innhold

    • Sponsorarbeid i klubb
    • Merkevarebygging
    • Sponsorstruktur
    • Sponsorpakker
    • Sponsorsøk
    • Den viktige førstekontakten
    • Telefon
    • Brev
    • Møte
    • Gjennomføring av sponsoravtalen

    Målgruppe
    Styret, ansatte, sponsoransvarlige

    Hordaland idrettskrets

    Gunn Hilde Øymo
    gunnhilde.oymo@idrettsforbundet.no
    mobil 922 16 013