Idrettskretsen søker feltarbeidere

NIF_bilde_inkludering.jpg

Hordaland idrettskrets søker etter flere feltarbeidere til arbeidet med idrett og inkludering i idrettskretsen. Det er 2 stillinger, en kvinne og en mann i 10-20% stilling.

Feltarbeidet er et prosjekt for å få barn og ungdom, spesielt med innvandrerbakgrunn, inn i ordinær idrettsaktivitet. Det er et samarbeid mellom Hordaland idrettskrets, Norges Fotballforbund Hordaland, Norges Håndballforbund Region Vest, sammen med Bergen kommune og Hordaland fylkeskommune. Vi er representert på barne- og ungdomsskoler med innføringsklasser i Bergen, Askøy og Fjell.

Stillingsprosent: 10-20%
Arbeidsperiode: Både dag- og ettermiddagstid
Arbeidssted: Kontrakten med en feltarbeider er gjennom Hordaland idrettskrets, i samarbeid med Norges Fotballforbund avd. Hordaland og Norges Håndballforbund Region Vest.

Hovedoppgaven til en feltarbeider i idretten:

• Hjelper elever ved innføringsklasser i Hordaland med å finne egnet idrettstilbud i sitt nærmiljø. (En innføringsklasse (barn og ungdommer) eller introduksjonsklasse (voksne) er stedet nyankomne elever først kommer til for å lære norsk og samfunnsforståelse).
  • Være et bindeledd mellom skole, lærere, rådgivere og HIK, NFF H og NHF RV, frivillige organisasjoner og den organiserte idretten for øvrig.
  • Delta i kroppsøvingstimene ved skolen gjennom å bidra til godt tilrettelagt idrettsaktivitet, støtte til lærerne og oppfølging av elevene.
  • Gjennom deltakelse i kroppsøvingstimene skal også feltarbeideren sikre at aktiviteten stimulere til forståelse for norsk idretts grunnprinsipper, lære å følge regler og retningslinjer, forståelse for organisering, å sette seg mål, ta avgjørelser, ha omsyn til andre og vise gjensidig respekt.
  • Hovedarbeidet er å kartlegge hvilken idrett hver enkelt elev passer til og ønsker, for å følge den eleven ut i ordinær idrettsaktivitet.

Kriterier som er viktige for arbeidet:

• Idrettspedagogisk bakgrunn
  • Erfaring fra idrettslag i form av egen deltakelse i idrett og/eller frivillig arbeid i idretten
  • Kjenne til oppbyggingen av et idrettslag
  • Idrettens normer og verdier
  • En feltarbeider skal være engasjerende, inkluderende, pålitelig og tydelig i kommunikasjonsformidlingen.

I tillegg skal vi arrangere sommerferieaktiviteter, dette vil da si at vi også kan tilby sommerjobb.

Søknad og CV sendes til maria.dalsbo@idrettsforbundet.no eller elise.barsnes@fotball.no

Søknadsfrist: torsdag 31.01.19

Meir informasjon om feltarbeidet finner du her