trakassering612_foto NTB Scanpix.jpg

Vi tar dette på alvor og jobber mot at idrettsarenaen skal være trygg for alle barn. Derfor har Hordaland idrettskrets, SMISO Hordaland og Redd Barna gått sammen i arbeidet «Trygg på trening».

"Trygg på trening" inneholder blant annet kunnskap om overgrep mot barn og hvordan være en trygg voksen, samtidig som det gir verktøy til å skape klubber/lag som er trygge.

Ta kontakt med Hordaland idrettskrets for å starte Trygg på trening-prosessen i din klubb hordaland@idrettsforbundet.no

Takk til Hordaland Idrettskrets, Redd Barna og Smiso for god hjelp til Tertnes IL i forbindelse med «Trygg på trening». Dette er et konsept som hjelper idrettslag med å lage etiske retningslinjer, beredskapsplaner og utdanningsopplegg i forhold til hvordan idrettslag kan møte barn og voksne på en best mulig måte.
Trygge voksne gir trygge barn!                               Thomas Næss, Tertnes IL

Les TV 2s nyhet onsdag om  - Hver dag anmeldes seks overgrep mot barn. Selvfølgelig skjer dette også i idretten. Her omtales "Trygg på trening"

Les TV 2s nyhet mandag om politiet som ikke lenger vil fornye vandelsattester i idretten, vekker oppsikt både politisk og blant eksperter.