F.v. Tore Stubrud, Mali N. Nyløkken, Lars Petter Nyhus, Tor Inge Martinsen, Berit Brørby, Liv Krokan Murud og Tina Thorsen

Regionaliseringsprosess

Hedmark og Oppland idrettskretser blir Innlandet idrettskrets i 2020

I henhold til Idrettspolitisk dokument (IPD) for perioden 2015-2019 og NIF-styrets vedtak 15. mars 2017 gjelder følgende for idrettskretsene i Hedmark og Oppland:

”Norsk idrett skal gjøre nødvendige strukturelle endringer for å tilpasse organisasjonen til regionsreformen og endrede fylkesgrenser dersom dette gjennomføres i tingperioden.”

Fylkene Hedmark og Oppland blir Innlandet fylkeskommune i 2020, og idrettskretsene i samme region blir også slått sammen fra samme tidspunkt.

Vi er helt i startfasen av sammenslåingen og det har foreløpig ikke blitt gjort noen vedtak for vår del. Det er satt ned et interim-styre med representanter fra begge idrettskretsene som skal være øverste organ for gjennomføringen av prosessen. Videre skal det besluttes hvem som skal være prosjektleder for prosessen og det er heller ikke avgjort. Men det blir spennende tider og vi ser frem til en prosess som vi er sikre på være til det beste for våre klubber og idrettslag.

Vi vil holde dere fortløpende orientert om prosessen og vil etter hvert involvere særkretsene i arbeidet.