NMveka2018.jpg

NM-veka til Hamar og Stange i 2020!

Norges idrettsforbund og NRK bestemt at Hamar/Stange arrangerer NM-veka 2020! Dette er gode nyheter for Hedmarksidretten!

Idrettsarrangement og NRK
Bakgrunnen for at valget falt på Hamar og Stange er at disse kommunene har høy arrangementskunnskap og vil bli flotte arrangørbyer for de kommende årene. Norges idrettsforbund ønsker kompakte idrettsarrangement som kan by på folkefest.
NRKs dekning av NM-veka i 2018 var en av de største satsningene i NRK Sport. Nå ser NRK frem til å gå i gang med ny produksjon, videreutvikling av konseptet, og bli kjent med nye idretter og regioner.
- Dette er gøy å være med på! NM-veka gjør at vi finner andre måter å lage god TV på, og NRKs seere blir kjent med nye idretter, sier Torbjørn Sarre-Jensen, prosjektleder i NRK.

Fakta om NM-veka
Norges idrettsforbund, NRK og Norsk Tipping skapte konseptet NM-veka som for første gang ble arrangert i Stavangerregionen i august 2018. 1000 deltagere fra 24 idretter deltok under den fem dager lange idrettsfesten som ble sendt direkte på NRK1.
I 2019 vil NM-veka på ny arrangeres i Stavangerregionen i uke 26, denne gang med over 40 idretter på programmet.
For 2020 vil arrangementet også foregå i uke 26, så sett av datoene allerede nå!

Vil ditt idrettslag delta?
Vi oppfordrer idrettslag som gjerne vil synliggjøre sin idrett og samtidig vil være med å arrangere NM-veka til å ta kontakt med særkrets eller særforbund, for å melde sin interesse. Det må være slik at særforbundet ønsker at sin idrett skal gjennomføre NM-aktiviteter på det tidspunktet. Er det noe dere lurer på kan dere også ta kontakt med Hedmark idrettskrets.