Kan bli Årets ildsjel

Trygve.jpg

Finnmarks unge ildsjel Trygve Kjærland Olsen fra Alta turnforening er med videre i kampen om å bli hele Norges unge ildsjel. Det ble klart etter at juryen har plukket han ut som en av fem finalekandidater til å kjempe om prisen Årets ildsjel. Prisen deles ut på Idrettsgallaen på Lillehammer 9. januar.

Mandag fikk Trygve Kjærland Olsen overraskende besøk på trening av Roger Finjord som på vegne av Idrettsforbundet kunne fortelle at 19-åringen er en av fem finalekandidater til ildsjelprisen. Trygve har vært en aktiv bidragsyter innenfor turnmiljøet siden han var 14 år.

Les om bakgrunnen for at Trygve ble Finnmarks kandidat.

Hvem av de fem finalekandidatene som til slutt får prisen avsløres under Idrettsgallaen på Lillehammer 9. januar. Juryens stemme teller 60 prosent, mens folkeavstemningen, som avholdes på nrk.no i desember og januar, teller 40 prosent. Her blir det viktig at alle er med og stemmer Trygve frem slik at den gjeve prisen for første gang kan tildeles en fra Finnmark.

Foruten å skulle være tilstede under idrettsgallaen, får Trygve en sentral rolle i forbindele med Ungdsoms-OL på Lillehammer i februar. Der skal han blant annet løpe en av etappene med fakkelen under åpningsseremonien. 11. januar i Alta fyrer han i gang fakkelturneen som skal innom alle landets fylker.

Se hva iFinnmark og Altaposten skriver om den unge ildsjelen.