Stem på årets ilsdjel Buskerud!

dt_aaretsildsjel2017_kandidater_facebook_1200x628.jpg

Nå kan alle stemme frem sin favoritt - vinneren blir kåret under Idrettens Festaften 1.februar i Drammens Teater.

Klikk på banneren eller klikk her for å stemme!

Vennligst stem på din ildsjel i Buskerud! Vinneren blir hedret under Idrettens Festaften 1.februar i Drammens Teater.

Frist for avstemning er 30.januar – kl. 23:59

Tom Stenseth Andersen, 48 år, Mjøndalen Idrettsforening
Tom er engasjert på mange fronter i klubben, men det er i bandy og FFU han har sitt hjerte og hvor han har nedlagt stor innsats i mange år. Han engasjerer seg der det trengs og stiller alltid opp for alle andre. Det å drive grasrotarbeid til glede for mange andre er takk god nok for ham.

Robert Ege, 51 år, Reistad IL
Robert lever og ånder for håndballsporten spesielt klubben i sitt hjerte – Reistad IL. Han har spilt selv siden han var 8 år og har erfaring fra både landslagskamper og elite nivå i Reistad IL, Bekkelaget og DHK. Han debuterte som dugnadsarbeider allerede som 12-åring.  Utallige timer er gått med til trening av unge lag, styrearbeid, renoveringen av Reistad Arena, Reistads mini-cup og treningssamlinger.  Han er allsidig og sitter like gjerne i billettluka eller steker vafler som å organisere større turneringer.

Tomess Tronsgaard og Pratheepan Pusparaja (Preddy)  begge 27 år fra Ski og Ballklubben Drafn
Disse unge guttene er engasjerte trenere som bruker 2-3 kvelder i uken og flere helger i året på å trene andres barn uten betaling.  De overfører kunnskap, idrettsglede og fotballforståelse til unge gutter og jenter på sin egen fritid og er store forbilder som også spiller på klubbens A-lag.  SBK Drafns farger er grønn, og guttene betegnes som «hel grønn».

Arne Ihle Skuterud 55 år Geithus IL
Arne har en fartstid på 37 år som trener og ideskaper i Geithus IL. Han har vært helt unnværlig for utviklingen av skøytegruppa og skøytebanen på Furumo, og er et oppkomme av ideer som har gjort skøytesatsningen mulig med bane og klubb til den er der den er i dag, med aktivitet hele året rundt. Drivkraften til Arne er å lære barn og voksen ferdigheter på skøyter. Han er en stor ildsjel som gir mye av sin tid til Geithus IL og skøytesporten generelt.

Isa Heggedal, 49 år, Konnerud IL
Isa er et ja-menneske som kommer fra O-miljøet, og synes orientering er verdens flotteste idrett, og ivrer for at andre også skal få oppleve idrettsglede i denne sporten. I tillegg til å være ulønnet trener i klubben siden 1997, har Isa også vært sportslig leder siden 2003. Isa har også engasjert seg for yngre utøvere i Konnerud IL som allidrett og ski trener og er trener og arrangør av basistrening på tvers av idrettsgrener og klubber i Drammen.

Kåre Hagen, 80 år ÅL IL
Kåre Hagen har vært en del av langrenn og skiskytingsmiljøet i Ål kommune i mange år. Han har siden planleggingsstadiet av Liatoppen skisenter, på midten av 1980-tallet vært primus motor for utvikling og vedlikehold av anlegget. Han jobber dugnad for at barn og unge i idrettslagene, skoler og barnehager skal kunne ha både et topp og et breddetilbud, sommer som vinter. Fortsatt er han daglig i anlegget, og på spørsmålet om hvordan han orker, siterer vi Kåre selv: " E gjør det fordi det er moro, og hadde e ikji hatt så grei kjerring hadde det ikji gått".