Sammen om de store prestasjonene i OLT Sørøst

2017-09-26 13.58.01.jpg

Kakedeling ble markeringen på den lokale utgaven av Olympiatoppen.

Idrettens Hus, Drammen: Markering, signering og kakedeling stod på menyen når representanter fra de tre fylkene og Drammen kommune møttes for å markere at den sjuende regionen i Olympiatoppen er etablert.

Avdelingsleder Jorunn Horgen la frem en smakebit på OLT Sørøst modellen som handler om involvering, forankring og tilrettelegging på tvers av særidrettene, idrettskretsene, kommunene, høyskolene og toppidrettslinjene.

Flere var vitne til denne hyggelige seansen. Foruten de som signerte finansieringsmodellen var blant annet idrettspresident Tom Tvedt tilstede, samt styrerepresentanter fra idrettskretsene.

OLT Sørøst skal gjøre de beste bedre og de beste flere. Andreas Bjørnstad, den funsjonshemmede toppsvømmeren, er hentet inn som fagressurs i Olympiatoppen. Utøvere som etter endt videregående ikke får oppfølging kan fort forsvinne fra regionen og til og med fra det å drive idrett. OLT sitt mandat er å utfordre, kvalitetssikre og støtte prioriterte særforbunds toppidrettsarbeid i regionen.

Les også Startskudd for Olympiatoppen i Drammen

Representanter som signerte avtalen:

Tore Øvrebø, toppidrettssjef Olympiatoppen
Tonje Kristensen, hovedutvalgsleder Buskerud fylkeskommune