Hemsedal skal bygge ny skole

Thorsen-Hemsedal.jpg

Kan nye tanker tenkes? I kveld er det derfor folkemøte i Hemsedal. Vi er et spennende sammensatt team med ulike typer «eksperter» som sammen har tatt turen for å gi noen ideer til den kommende utbyggingen.

Idrettskretsen ved Øyvind Thorsen og undertegnede er invitert for å fortelle om Aktive Lokalsamfunn, tidligere svømmepresident og nå svømmehallekspert Per Rune Eknes er utfordret på svømmehall, fylkesidrettskonsulent Stig Kleven skal se om det er noe man kan bevilge spillemidler til og ikke minst rådmann Jon Gjæver Pedersen fra Flesberg skal orientere om de spennende planene om skoleutbyggingen (Skattekista) i Flesberg.

Vi ønsker alle Hemsedal kommune lykke til med spennende prosesser. Takk til Hemsedal kommune for invitasjonen, takk initiativtaker Petter Owesen og idrettskretsens egen styremedlem fra Hemsedal, Tove Eggen Lien.

Tilslutt må vi takke Gjensidigestiftelsen og fylkeskommunen (Roger Ryberg) for at dere har satt oss istand til å gjøre slike oppsøkende prosesser. Samfunnet bygges nedenifra, sier Regjeringen i Jeløya-erklæringen. Takk Chris BjelkeIngrid Tollånes og Lars Erik Mørk fra Gjensidigestiftelsen.