Et aktivitetssenter for alle!

Christian-aktivt-konnerud.jpg

Lørdag 8. september holdt Konnerud IL en storslagen åpning av Aktivt Konnerud, – et aktivitetssenter for alle. Men du lurer kanskje på hva Aktivt Konnerud egentlig er? Vi besøkte aktivitetssenteret.

Inne i aktivitetssenteret myldrer det av barnehagebarn. Alle barnehagene på Konnerud er nemlig innom en gang i uken. Lokalene er innbydende og allsidig tilrettelagt, med morotikkrom, dansesal, e-sportrom og garderober.

– Vi ønsker å tilby et samlingspunkt for hele Konnerud, forteller sportslig leder i Konnerud IL, Christian Normann Johansen. Prosjektet kan derfor deles inn i aktivitetstilbud for fem kategorier; aktive barn, aktiv ungdom, aktiv senior og aktiv familie, fortsetter han.

Jungeltelegrafen fungerer godt også for seniortilbudet, og oppmøte på ‘Sterk og stødig’ er økende. Mange foreldre har også vist interesse for barn-foreldre trening og arrangering av barnebursdager. – Vi hjelper også voksne med å komme over dørstokkmila i en travel hverdag med ‘Gømtimen’, styrketrening for voksne, yoga for voksne og rytmisk trening for voksne, forteller Christian.

Les mer om Aktivt Konnerud her!

Konnerud Idrettslag

Konnerud IL er Drammens største idrettslag med nesten 3000 medlemmer og aktiviserer store deler Konnerud med alle våre tilbud. Vi ønsker å være et Kunnskapsrikt, Inkluderende og Levende idrettslag. Vi ønsker å være KIL! Gjennom dagens tilbud når vi ut til mange, men vi når ikke ut til alle. For å nå våre mål om å være et idrettslag for ALLE på Konnerud, må vi tenke nytt og tørre å gå nye veier. KIL er et idrettslag med stor plassmangel og sprengt bane/hall kapasitet. Det er ingen plass i våre lokaler til nye aktiviteter. Derfor ønsker vi gjennom Aktivt Konnerud prosjektet å utvide Konnerud IL sine aktivitetsområder.