44 unge ledere ferdigutdannet i barneidrett!

Freesby-aktiv365.jpg

Aktiv365 elever ved Vestfossen, Sigdal, Slemmestad, Spikkestad, Skotselv og Killingrud ungdomsskole har gjennom to år fått kursing av Buskerud idrettskrets og er nå ferdiutdannet i kurset Aktivitetslederkurs barneidrett.

- Vi er veldig fornøyd med dette. Innholdet i Aktiv365 kursingen er tilpasset slik at elevene får NIF sertifisering for Aktivitetslederkurs barneidrett for gjennomføringen av 4 moduler, sier Renate Ellingsen, koordinasjonsleder for Aktiv365 i Buskerud.

- Det vil si at vi nå har tilført idretten 44 nye ledere i barneidrett som idrettslagene kan benytte seg av.

Aktiv365 er en aktivitetslederutdanning i Buskerud, Vestfold og Telemark idrettskrets. Målet er å gi elever muligheten til å lære seg det å være en aktivitetsleder - en kompetanse de skal bruke for å skape mer aktivitet i skolen i tillegg til å kunne bli morgendagens trenere og ledere i idretten. Fra og med 2017 er prosjektet et samarbeid med våre nabokretser Telemark og Vestfold og Sparebankstiftelsen DNB!