Torill Heia er Buskeruds kandidat til årets ildsjel!

Torill Heia.jpg

Torill er Kongsbergidrettens fremste begeistrer, inspirator og mentor. Hun har gledet flere generasjoner med sin tilstedeværelse i ulike idretter.

Gjennom årene har hun sannsynligvis overvært tusenvis av idrettsarrangement og treninger, og hun har blitt en institusjon i Kongsbergs lokale idrettsliv. Torill Heia er kåret til æresmedlem i IL Skrim for den betydning hun har hatt for klubben og den den inspirasjon hun har vært for flere generasjoner i klubben.

Torill Heia er idrettsbyen Kongsberg sin viktigste motivator, inspirator og begeistrer. Hun er personifiseringen av byens idrettsglede. Torill sitt idrettsliv gir et godt bilde på idrettens integreringsmessige betydning både på og utenfor banen.

Med en mor og en far som i alle sine år var aktive i frivilligheten i IL Skrim ble denne dama her nærmest født inn i klubben. Med 50 års medlemskap på sine 60 levde år har hun trofast fulgt både håndballsporten og fotballen i IL Skrim med et engasjement langt utover hva vi andre noen gang vil klare å fremvise. Om det er bortekamper eller hjemmekamper så er hun alltid på plass og hadde vi alle vært like flinke til å bruke Skrimgenseren (og capsen) vår som det hun er, så hadde vi fått markedsført klubben vår skikkelig. Med et hjerte som virkelig banker for klubben er hun en supersupporter det virkelig står respekt av og som viser at frivillighet og lojalitet er så mye mere enn dugnadstimer og verv. Hun er en god og viktig ambassadør for klubben og representerer hva vi ønsker å fremstå som utad, nemlig inkluderende, mangfoldig og med plass for alle.

-Årets ildsjel er den viktigste prisen på Idrettsgallaen. Over hele landet er det tusenvis av frivillige ildsjeler som legger ned en uvurderlig innsats for sine klubber og utøvere. De 17 kretsvinnerne er våre fremste ambassadører for norsk idrett, og fantastiske kandidater, sier idrettspresident Berit Kjøll.