Stem på året ildsjel her!

dt_aaretsildsjel2018_facebook_1200x628.jpg

Årets ildsjel, en samarbeidspris fra Drammens Tidende, Sparebanken Øst og Buskerud Idrettskrets. Den norske idrettsmodellen er tuftet på frivillighet, glede og fellesskap, og det er det arbeidet som legges ned i den enkelte klubb som er grunnlaget for at vi i Norge får frem så mange internasjonale flotte idrettsprofiler.

Klikk her for å stemme på årets ildsjel!

Klubbarbeidet som legges ned i Buskerud er fantastisk. Sentralt i dette arbeidet står de mange ildsjeler rundt om i fylket vårt. Ildsjeler nomineres ute blant idrettsfolket, og juryen plukker så ut kandidater som man kan stemme på.

Foruten heder og ære får vinneren kr. 10.000, mens klubben vedkommende representerer får kr. 5.000.

Kriterier:
– Vedkommende må ha gjort en solid innsats for idretten. Han eller hun må være trener, tillitsvalgt eller ha andre verv, og vedkommende kan ikke være heltidsansatt.

Her er de nominerte!

I desember åpnet vi opp for nominasjon til årets ildsjel, og vi fikk inn mange gode kandidater.  Juryen har nå trukket ut 8 verdige kandidater, og nå er det din tur til å stemme og dermed avgjøre hvem som blir årets vinner.

Jens Lillegraven, IL ROS turn, har vært sportslig leder og trener av turngruppa siden midten av 90-tallet. Han legger ned tid, krefter, hjerte og sjel for å skape et godt turnmiljø i Røyken og er en nøkkelperson i arbeidet med utvikling og anleggsarbeid. Han er en samlende leder som gjør alt fra sjauing av utstyr til å være speaker, samtidig som han har oversikt over alle detaljer i turngruppas budsjett og regnskap!

Stem på din ildsjel her!

Jorun Hansen, Holeværingen, er en administrativ ildsjel som har vært et viktig medlem av idrettslaget hele sitt liv. Som trener, lagleder og frivillig har hun bidratt med dugnadsarbeid, kioskdrift og utallige timer i styrer. Siden bygging og innvielse i 1992 er det klubbhusets drift som har opptatt henne mest. Med klar tale, ryddighet og glød har hun gjort klubbhuset til et samlingspunkt for alle i idrettslaget – hele uken gjennom.

Stem på din ildsjel her!

Ola Austad, Solberg SK, er mannen som år etter år legger ned vanvittige mange timer med frivillig arbeid for Solberg sportsklubb. Han tilrettelegger for at bandydsportens eksistens skal leve videre.  Uansett om det er elitespillere på klubbens A lag eller minste rekrutt i allidrett jobber han for at isflaten skal være perfekt og at kiosken skal være åpen.  Du finner Ola på anlegget både tidlig og sent – større engasjement skal man lete lenge etter!

Stem på din ildsjel her!

Kjetil Gaustad, DHK,  har i snart 20 år vært sportslig leder i Drammen Håndballklubb.  Han er tilstede på samlinger, treninger, kamper og reiser sammen med klubben.  I tillegg sørger han for at alle spillerne har sitt utstyr i orden og ordner med leverandøravtaler for hver enkelt.  Alt dette gjør han helt stille og rolig, og helt uten lønn.  Han er en uunnværlig støttespiller for DHK-gutta i med- og motgang.

Stem på din ildsjel her!

Liv Brurberg Hansen, ECT Eagles/NAIF.  Som styreleder i ECT Eagles gjennom en årrekke har Liv fått klubben og idretten på banen. Sammen med Hokksund turnforening jobbet hun intenst for videre aktivitet da turnhallen de trente i brant ned i 2017. I dag aktiviseres 250 unge 6 dager i uken på deres midlertidige tilholdssted i en industrihall.  I 2019 står en ny hall klar for fysisk aktivitet i Eiker, blant annet takket være Liv. I klubbjakke påført «Legende» er Liv nå også engasjert i NAIF, Norges Amerikanske Idretters Forbund.

Stem på din ildsjel her!

Jan A. Eng, IL Skrim. Gjennom 20 år har Jan vist et selvoppofrende engasjement for IL Skrim med en spesiell forkjærlighet for håndball.  Han stiller opp for både bredde og topp utøvere på en fantastisk måte.  Han er selve begrepet på frivillighet og deltar entusiastisk på loppemarked, vaffelsteking, sekretariat og organisatorisk arbeid.  Jan er alltid klar for å motivere sine medspillere i hva det måtte være – til glede for hele klubben.

Stem på din ildsjel her!

Tore Lie, Geilo IL, har i en årrekke arbeidet for barns opplevelse av turn og allidrett.  Han har holdt treninger og aktiviteter rettet mot basis og turnferdigheter for alle barn og unge i Geilo IL, uavhengig av gruppetilhørighet.  Hans positive væremåte og engasjement bidrar til idrettsglede for alle. Han har selv sin bakgrunn innen turn, med kongepokaler og OL deltakelse, og har bl.a. bidratt til at søskenparet Tiril og Vetle Sjåstad Kristiansen har fått sin basis trening gjennom turningen.

Stem på din ildsjel her!

Svein Jelstad, Vikersund, har hatt en lang og allsidig karriere i idretten i Modum både i Vikersund IF og i Modum O-lag.  Hans frivillige dugnads innsats startet i guttedagene sent på 60-tallet og strekker seg frem til i dag.  Han har bidratt som oppmann, trener, arrangør og innen ulike styrer og komiteer, og sittet som leder i en årrekke. Svein betegnes som en person med dugnadsånd der klubben alltid står hans hjerte nærmest. Dette står det står stor respekt av.