Vi ønsker å komme på et klubbesøk til fleridrettslag!

Gjerdrum IL.png

Nytt styre betyr nye muligheter. Bruker idrettslaget denne første tiden etter årsmøtet riktig, vil årene som kommer bli enda bedre. Hva med en kick off?!

Et klubbesøk er en mulighet!
Målet med å komme på et styremøte for å informere hva idrettskretsen kan hjelpe idrettslaget med, er å skape en dialog mellom idrettslaget og idrettskretsen. Vi ønsker å få vite hva dere trenger hjelp til. Vi ønsker også å gi informasjon om planlagte kurs i idrettskretsen.

Hva kan skje etter et klubbesøk?
Resultatet av et klubbesøk ender ofte ut i et av tre tiltak: Startmøte, klubbens styrearbeid i praksis eller utvikling av en virksomhetsplan. En virksomhetsplan er en relativt stor prosess, men den vil definere idrettslaget i lang tid. Et godt eksempel på dette er Gjerdrum IL. De gjennomførte en virksomhetsplan med AIK for omtrent ti år siden. Deretter jobbet de med å fordype sitt verdigrunnlag og lage en folder basert på virksomhetsplanen og verdigrunnlaget for fire år siden. Resultatet av dette ble en folder idrettslaget sendte ut til alle husstander i kommunen. Nå har de på eget initiativ oppdatert virksomhetsplanen. Den ene innsatsen for ti og fire år siden lever altså enda. Resultatet kan en se på deres nettside.

Vi ringer idrettslaget ditt!
I løpet av april og mai vil vi ta kontakt per telefon med alle fleridrettslag. Vi håper vi får lov å komme på et klubbesøk for å se hvilke muligheter dere har, eller hva dere ønsker å få hjelp med.