Velfortjent heder

Prisvinnere.jpg

På festmiddagen delte Akershus idrettskrets ut priser til personer som har utmerket seg i akershusidretten over en lengere periode.

Gro Mette Langdalen ble tildelt Idrettsprisen for sin innsats i idretten gjennom en årrekke. Rælingen idrettsråd som innstilte Gro til prisen begrunnet innstillingen med blant annet: «Gro står på hver eneste dag, og selv om det er fotballen som står hennes hjerte nærmest evner hun å heve blikket og favne om alle idretter. Gro har blant annet sittet som Leder i Løvenstad Fotballklubb, idrettsrådet i Rælingen og for IMIID prosjektet i Rælingen. I dag er hun leder i Akershus fotballkrets.»

Sven Even Maamoen ble tildelt Hedersprisen for sitt arbeid for idrettskretsen. Sven har vært styremedlem i AIK siden 1997, og i perioden fra 2003 og fremt il 2016 har han vært styreleder.

Tor Heiestad fra Bærum Jeger og fiskeforening fikk hedersprisen for sin innsats gjennom mange år. Tor har OL gull i løpende villsvin, 10 nasjonale mesterskap i villsvinskyting og 8 titler i hjorteskyting, EM gull og bronse, 4 nordiske mesterskap og en Kongepokal. Tor har også bidratt sterkt i klubbarbeidet og vedlikehold av Løvenskioldbanen.

For sin innstas for damefotball gjennom en årrekke fikk Hege Riise Hedersprisen. Hege har spilt en rekke kamper for Setskog/Høland, Asker og Team Strømmen, hun fikk også 188 kamper for det norske fotballandslaget i perioden 1990 – 2004. Hun var med på laget som vant OL gull i 2000 og VM gull i 1995, hun har også et NM-gull fra 1992. Etter endt fotballkarriere har Hege vært trener for Team Strømmen og er nå sportssjef for LSK kvinner.

Frode Grodås ble tildelt Hedersprisen for inn innsats på og utenfor fotballbanen. Frode har 50 landskamper for det norske fotballandslaget, spilte 182 kamper for Lillestrøm Sportsklubb i perioden 1986 – 1996 og ble også seriemester med LSK. Frode har vært keepertrener for LSK etter endt fotball karriere, og er i dag keepertrener for landslaget.

Vigdis Mørdre ble tildelt Hedersprisen for sitt OL-gull i langrenn under de paralympiske vinterleker i 1976. Vigdis har utallige verv innen idretten i lag og på krets- og forbundsnivå.

Styret og administrasjonen gratulerer på vegne av idretten i Akershus!