Ungdomsutvalg i idrettskretsen

Ungdom_Torsby_Kalender_612x345.jpg

Er du engasjert ungdom? Vil du være med å utvikle ungdomsidretten i Akershus? Akershus idrettskrets skal starte et ungdomsutvalg! Og vi trenger dyktige og engasjerte ungdommer med på laget.

Rollen til utvalget
Som medlem i utvalget kan du være med å utvikle ungdomsidretten i eget fylke ved å få idrettslag til å sette fokus på målgruppen, F.eks. gjennom klubbesøk med gjennomføring av temakvelder.

Gi innspill til, og bli hørt i kretsstyret i saker som påvirker ungdomsidretten.

Ungdomsutvalget utarbeider også sin egen handlingsplan med eget mål for arbeidet i samarbeid med administrasjonen i Akershus idrettskrets.

Så hva er et ungdomsutvalg?
Et ungdomsutvalg består av 6-9 medlemmer som velges av kretsstyret, i alderen 15-25 år.  Medlemmene skal være idrettsengasjert ungdom tilknyttet idrettslag i Akershus. Utvalgets medlemmer velges for ett år av gangen og følger skoleåret. Medlemmene skal bestå av representanter fordelt på de tre regionene - Romerike, Follo og Vest. Man bør ha gjennomført Lederkurs for ungdom.

Utvalget skal følge opp idrettskretsens arbeid på ungdom, spesielt i henhold til AIKs strategi «Ungdom og idrett 2017-2020». De skal være synlige representanter og rollemodeller for unge ledere i Akershusidretten og være de unges stemme. Dette er et utvalg som skal være operasjonelle, ikke politiske. Det vil bli gitt mulighet for å arrangere tiltak for ungdom ute i kretsen.

Om du ønsker å være med å gjøre en forskjell for ungdommen i Akershus, så  ta kontakt med rådgiver for ungdomsidrett i Akershus idrettskrets Øyvind Eide,
tlf 905 35 622 -  oe@idrettsforbundet.no