Tre tips til nominering av Årets ildsjel

svomming_aaretsildsjel.jpg

Nominasjonene til Årets ildsjel har begynt og i perioden 1. – 28. oktober kan alle som kjenner en ung ildsjel nominere én kandidat. I år er det en ung ildsjel under 26 år som skal få den høythengende prisen. Den vil bli delt ut under NRKs direktesending fra Idrettsgallaen lørdag 9. januar.

Har du tenkt over hvor mange unge ildsjeler dere har i idrettslaget? De siste ti årene har AIK utdannet flere hundre ungdommer gjennom Lederkurs for ungdom. Vi vet at mange av disse allerede bidrar tilbake til sitt idrettslag.

Her følger tre tips til deg som ønsker å nominere en god kandidat:

1. Søk etter ungdom som inspirerer andre! Denne gangen skal Årets ildsjel gå til en person under 26 år - unge ildsjeler kan derfor ikke ha 30 år med erfaring. Det vi søker er kandidater som til tross for sin unge alder har gjort en solid innsats for idrettslag eller idretten generelt. Har dere en ung person som har inspirert andre over tid så er dette en god indikasjon på en ildsjel.
  2. Hvem er det som kommer med innspill? En ildsjel har entusiasme og bidrar i idrettsmiljøet. Har dere ungdom som står for idrettens idealer og verdier, og som er med på å skape stolthet til idrettslaget? Da har dere funnet en ildsjel.
  3. Har dere ungdom som sier ja til nye oppdrag? Ved en nominasjon kan dere så frø til at en ung ildsjel ønsker å være i idrettslaget i mange år fremover.

Nominer din kandidat her

Fakkelmarkeringen
Fylkesvinneren fra Akershus vil tenne den olympiske ild under fakkelmarkeringen på Jessheim. Dette er et stort arrangement for ungdom i forbindelse med Ungdoms-OL hvor det vil være mulig å prøve ulike aktiviteter med idrettsglede i fokus. Følg fakkelmarkeringen på Facebook for å holde deg oppdatert frem mot arrangementet.