Samordnet rapportering frist 30. april!

_MG_6813.jpg

Alle idrettslag i Norge plikter å registrere medlemsopplysninger og aktivitetstall innen utgangen av april måned, altså førstkommende lørdag.

Disse kan rapportere på vegne av klubben

• Leder av klubb (kan rapportere på vegne av hele klubben og skal også være den som bekrefter innsendingen på vegne av klubben)
  • Leder gruppe (gjør kun rapporteringen for sin aktuelle gruppe, bl.a. rapportering av aktive medlemmer og svarer på spørsmål fra særforbund)
  • Nestleder
  • Adm Leder
  • Daglig leder
  • Styremedlem
  • Kasserer
  • Sekretær
  • Org-ansvarlig

Merk at medlemsansvarlig i klubb eller gruppe ikke har anledning til å gjøre rapporteringen. Årsaken er at denne rollen ikke har nødvendige rettigheter til å melde eventuelle endringer i styret, laste opp årsmøteprotokoll og eventuelt oppdatere organisasjonsdata. I 2016 vil disse oppdateringene gjøres i SportsAdmin og automatisk synkroniseres med Brønnøysundregistrene.

Følgende fremgangsmåte benyttes:
1) Den som skal gjøre rapporteringen lager seg en brukerprofil i www.minidrett.no
2) Logg inn på www.klubbadmin.no )bruk samme brukernavn/passord til innlogging her som i Minidrett)
3) Om klubben IKKE har elektroniske medlemslister som er linket opp mot NIF, bruker man «medlemsadministrasjon» til å registrere sine medlemmer. Denne kan man redigere gjennom hele året med tanke på nye medlemmer/utmelding av klubben. Når man har gjort dette en gang ligger medlemslisten der til neste år når ny registrering skal skje…
4) Leder (eventuelt andre) går så igjennom samordnet rapportering steg for steg. Det står godt forklart hva som skal gjøres.
5) Merk at Brønnøysundregistrene krever at styre og ledelse må registreres med fødselsnummer. Alternativet er at vedkommende logger seg inn i minidrett.no og verifiserer seg selv med fødselsnummer.

Dette er Min idrett:
Min idrett er din egen personlige side hvor du kan se hvilke opplysninger som ligger registrert på deg i Norges idrettsforbund sine systemer, det være seg personopplysninger, hvilke roller du har i idretten, lisenser eller kompetanse. Brukerkontoen din gir deg, avhengig av hvilken rolle du har i ditt idrettslag, tilgang til alle idrettens systemer

Får du problemer, kontakt idrettskretsen på 66 94 16 00, akershus@idrettsforbundet.no eller Idrettens Support (03615) for hjelp