Nye muligheter med airdome

Karlstad_Airdome_Kalender_612x345.jpg

Overtrykkshaller som holdes oppe av luft er rimelige og kan være et godt alternativ ved bygging av fotballhall. Vi inviterte idrettslag, idrettsråd og kommuner til befaring av Karlstad Airdome.

Karlstad Airdome er en overtrykkshall som holdes oppe av luft og som er beregnet kun for fotball. Airdomen i Karlstad har en størrelse på 75*115 meter, med spilleflate på 68*105 m og kostet ca. 14 mill. å sette opp. Tilsvarende hall i stål ville kostet fra +/- 80 mill., det er altså penger å spare på  å velge en airdome i istedenfor en tradisjonell hall. Driftskostnadene er tilnærmet lik en kunstgressbane med undervarme.

I Karlstad ble vi tatt godt imot av Mikael Linder fra Karlstad Ballklubb som holdt en engasjert og god presentasjon av fotballhallen. Han kunne også fortelle at hallen, som stod ferdig i oktober 2016, har vært fullbooket fra første stund. Hallen eies av et AS. Drift og finanskostnader dekkes inn gjennom utleie til fotballklubber i og rundt Karlstad.

Kontakt vår anleggskonsulent Oddleif Dahlen om du ønsker mer informasjon.