NIFs hederstegn til Sven Even Maamoen

Heder Sven.jpg

Avtroppende kretsleder Sven Even Maamoen ble tildelt NIFs hederstegn under idrettskretstinget i helgen.

Sigbjørn Johnsen, styremedlem i idrettsstyret var tilstede på Gardermoen og delte ut prisen.

Sven E. Maamoen har vært med i styret i idrettskretsen siden 1997. I 2003 ble han valgt som leder, og har sittet som leder siden. Sven har vært spesielt opptatt av lokalidrettens vilkår gjennom sin tid som leder i kretsen. Idrettslagene og idrettsrådenes rammevilkår har han hatt øverst på sin agenda, og han har representert AIK i stort og smått over hele fylket. Lagsjubileer, anleggsåpninger, stevner, seminarer og andre møter har han stilt opp på i et imponerende omfang. I tillegg har han hatt et spesielt engasjement for AIKs arbeid med inkludering i idrettslag. Med sin uredde stil og store kompetanse har han vært en markant idrettsleder i sine 19 år. Selv takket Sven for at han hadde fått denne store tilliten fra særkretser, idrettsråd og idrettslag i sin lederperiode.

Styret og administrasjonen takker på vegne av idretten i Akershus for en meget solid og god  innsats gjennom 19 år.