Medbestemmelse, lederskap eller sosialt samhold- Hva motiverer ungdom til å fortsette med idrett?

Kathrine Godager.jpg

Lørdag 4. november kommer Kathrine Godager fra Norges Idrettsforbund til ”Den Store Kurshelgen”, arrangert av Akershus idrettskrets, for å gi oss noen tips om hvilke endringer klubbene kan gjøre for å beholde ungdommene sine.

Dette er et foredrag alle som jobber med ungdom bør få med seg!

Dessverre er det slik at idretten gjennom mange år har slitt med frafall i nettopp denne aldersgruppen. Hvorfor er det så mange som slutter akkurat da, og hva kan dere som klubb gjøre for å beholde ungdommene?

Gjennom prosjektet ”Ungdomsløftet” har Kathrine jobbet målrettet med å utarbeide og iverksette motiverende ungdoms-tiltak. Noen av dere kjenner kanskje til ”Lederkurs for ungdom”, ”Aktivitetslederkurs” og ”Young Active”. Disse tiltakene har som mål å gi ungdom større innflytelse i klubben, utvikle dem som trenere og skape et godt sosialt miljø. I foredraget får dere presentert resultatene disse tiltakene har gitt, og vi vil diskutere hvordan de kan gjøres enda bedre i fremtiden.

I tillegg har ”Ungdomsløftet” utarbeidet et nytt konsept med en egen temakveld som dere vil bli presentert for. Temakveldene arrangeres lokalt i klubbene og her skal vi se på hvilke tiltak som kan ha en positiv effekt i nettopp din klubb.

• Bli bevisst på hvordan man jobber med tilbudet til ungdom i deres klubb
  • Blir ungdommen hørt i viktige avgjørelser i klubben?
  • Får de muligheten til å utvikle seg optimalt, og opp til det nivået de selv ønsker?

Hvis svaret er ja på alle disse spørsmålene er dette foredraget mest sannsynlig overflødig!

Det er ikke umulig å holde på ungdommen, men det krever kanskje noen justeringer her og der. Vi har kompetanse på hvilke tiltak som fungerer og vi vil mer enn gjerne hjelpe dere! Vi sees den 4 november.

Meld deg på her!