Ellinor Allergoth har blitt utnevnt til æresmedlem i NIF

Ellinor og Sven, til 208 x 373.JPG

AIKs første styreleder ble utnevnt til æresmedlem i NIF på Idrettstinget i Trondheim 6. juni 2015. På bildet gratuleres hun av nåværende leder Sven E. Maamoen.

Ellinor Allergoth var leder i den nystiftede Akershus Idrettskrets fra 88-97. Hun har også vært leder i Asker idrettsråd, Asker turnforening samt vært med og stiftet Stabekk turnforening. På nasjonalt plan har Ellinor vært medlem i NIFs lovutvalg.
Vi gratulerer!

Informasjon om utmerkelsen:
Æresmedlemmet tildeles NIFs plakett med diplom. I retningslinjene for æresmedlemskapet står det: «Æresmedlemskapet tildeles tillitsvalgte som har gjort et særlig fortjenstfullt arbeid på flere plan i norsk idrett. Med dette menes arbeid som tillitsvalgt på høyeste nivå i særforbund, idrettskrets eller idrettsforbundet nasjonalt og/eller internasjonalt. Vedkommende må gjennom sitt arbeid ha vist over tid en nær tilknytning, forankring og holdninger i NIFs verdier; idrettsglede, fellesskap, helse og ærlighet». Første utnevnelse var i 1951, og per 2015 er 61 personer utnevnt til æresmedlem. I tillegg er 30 særforbund, kretser og klubber utnevnt.