EL-innebandy - en del av NM-uka

El-innebandy NM-veka.jpg

NM uka i Stavanger ble en enorm suksess med mye flott idrett. Gledelig at EL-innebandyen fikk være en del av dette og fikk god TV-dekning på NRK.

EL-innebandy er en idrett for utøvere med store funksjonsnedsettelser. EL-innebandy kom til Norge i 2004. De første tilbudene ble etablert i Akershus idrettskrets. Lillestrøm innebandyklubb ble den første klubben i Norge. Les mer her.

NM ble innledet med innebandykamp mellom presidenter og viktige personer i Randaberghallen. Tom Tvedt president i Norges Idrettsforbund og Erik Hansen president i Norges Bandyforbund var lagledere. Les mer her.

Lillestrøm El-Innebandyklubb (Eagles) og Bærums Verk Hauger IF (Lions) stilte med to lag hver. Det ble mange spennende kamper. Bærums Verk Lions møtte Lillestrøm Eagles i en svært spennende finale hvor Bærums Verk Lions til slutt vant 3-2 i finalen. Bærums Verk Lions ble den første uoffisielle norgesmester i EL-Innebandy. I tillegg tok Bærums Verk Tigers en fin 4. plass. Disse akershuslagene vant 1., 2., 4. og 5. plass, og det var en svært fornøyd gjeng.

Akershus idrettskrets gratulerer!