Den Store Kurshelgen 2016

ungeledere2.jpg

Det er igjen klart for årets happening i Akershus idrettskrets – Den Store Kurshelgen!

DSK avholdes helgen 18.-20. november på Norges Idrettshøgskole, med Hovedprogram lørdag 19.november fra kl. 10.00. I årets utgave er det etter en felles åpning, satt sammen en kursmeny vi tror vil gi deg som er engasjert i idretten en enklere idrettshverdag. Vi har følgende tema/kurs på menyen:

Åpning for alle deltagere kl 10.00:

Øyvind Hammer «Dine tanker; den avgjørende suksessfaktor!» Øyvind er motivatoren til Ole Einar Bjørndalen og Henning Solberg. I dette foredraget motiverer han og gir deg teknikker som skaper suksess. Les mer her.

Valgfritt kurs kl 12.15:

Morgensdagens idrettskiosk - Hvordan øke salget i kiosken med TINEs konsept «Smart idrettsmat»? Det er nær sammenheng mellom idrettsprestasjon og kosthold, og det bør gis mulighet til å velge smartere alternativer på idrettsarenaen. Samtidig er det viktig at kiosken drives lønnsomt, slik at man sikrer gode inntekter til idrettslaget. Kurset holdes i samarbeid med TINE. Les mer her.

Ungdomsidrett - Hvordan få med flere ungdom lenger? En kjent utfordring: Frafallet av ungdom i norsk idrett. Vi hører om det - vi snakker om det – men hva kan vi gjøre med det? Vi ønsker å gjøre om ord til handling og i anledning idrettens ungdomsår inviterer vi til foredrag og work-shop med ungdom på agendaen. Les mer her.

Unge ledere - Hvordan gjøre en forskjell som ung idrettsleder? Samspill. Ingen er best alene - Karina Andersen Aas. Et inspirerende foredrag ispedd kloke vitnesbyrd fra mennesker fra idrett, politikk og næringsliv som har sterke meninger om betydningen av samspill mellom unge mennesker. Les mer her.

Aktivitetslederkurs barneidrett - Kurset for alle som ønsker å trene barn i alderen 5-12 år! Et praktisk og nyttig kurs og alle som organiserer barn i treningsaktivitet bør ha dette kurset som basis. Les mer her.

Klubbens styrearbeid i praksis - Få hjelp til å effektivisere og strukturere styrearbeidet! Kom godt i gang med styrearbeidet. Deltakerne får grunnleggende forståelse for hva som er styrets ansvar og arbeidsområde. Videre får en svar på hva det vil si å være tillitsvalgt i et idrettslag. Les mer her.

Pris for å delta på våre kurs denne helgen er kr. 250, som også inkluderer lunsj fra TINEs konsept Smart Idrettsmat. Kurset Morgendagens idrettskiosk er gratis å delta på.  Det er begrenset antall plasser på kursene, så meld deg på i dag!