Bli med og tenn OL-ilden

Fakkelbærer årets ildsjel vinner Akershus.jpg
Fylkesvinner av Årets ildsjel Martin Gøranson fra Bærums Verk og Hauger IF (midt i bildet) skal tenne OL-ilden i Ullensaker idrettspark fredag 5. februar.

Under fakkelstafetten for OL på Lillehammer 1994 kom OL-ilden til Jessheim – nå kommer den tilbake…

Bli med og tenn OL-ilden fredag 5. februar, kl. 18.00-22.00, i Ullensaker idrettspark.

Vi byr på åpningsshow, prøv ut «morgendagens idrettsaktiviteter» og få med deg fakkelstafetten og tenning av OL-ilden. Kvelden avsluttes med minikonsert og signering med Morgan Sulele.

Med og for ungdom
Arrangementet er åpent for alle, men selve aktivitetene er for ungdom 15 til 20 år. Hva med å legge treninga til J/G15 og oppover til Ullensaker idrettspark denne kvelden? Her får ungdommene en fantastisk mulighet til å prøve nye aktiviteter og oppleve ekte idrettsglede. Dette er også en god anledning til å bli kjent med jevnaldrende på tvers av idretter og klubber fra hele Akershusidretten. Vi håper å se ditt idrettslag på Jessheim 5. februar!

PROGRAM

• Åpningsshow kl. 18 med underholdning fra scenen utenfor Jessheim is- og flerbrukshall. Konferansier Pål Gordon Nilsen leder oss igjennom arrangementet.
  • Prøv «Morgendagens idrettsaktiviteter»
    Vi fyller hallen og uteområdet i idrettsparken med det vi tror kan være noe av «Morgendagens idrettsaktivitet», og du som er mellom 15 og 20 år får prøve! Kle deg for aktivitet inne og ute.
  • Kiosksalg fra «Morgendagens idrettskiosk»
    Elevene ved idrettsfag på Hvam vgs. har tatt utfordringen og laget en enkel kioskmeny som vi mener kan være «Morgendagens idrettskiosk».
  • Musikk fra scenen
    Et band fra Romerike Folkehøgskole spiller for oss - både i åpningen og før den offisielle markeringen.
  • Offisiell fakkelmarkering med fakkelstafett og tenning av OL-ilden
    ved Martin Gøranson som er fylkesvinneren av Årets ildsjel i Akershus
  • Minikonsert med Morgan Sulele
    Morgan Sulele kommer og lover å skape liv og sommerstemning på Jessheim i februar!

Vi håper å samle innbyggerne i Akershus til en skikkelig folkefest på Jessheim denne kvelden. Bli med og skriv Olympisk historie!

Fakkelmarkeringen arrangeres i tett samarbeid med Ullensaker kommune og Ullensaker idrettsråd.

Andre samarbeidspartnere: Hvam vgs., Jessheim Stadion, Røde kors, Ullensaker Cricket, Kløfta IL Håndball, NRC Tigers, Ull/Kisa IL Innebandy, Ull/Kisa IL fotball, Ullensaker gym og turn, Ullensaker GK, Jessheim Kampsportklubb, Borgen Bordtennis, Øvre Romerike HIL, Ullensaker Issportklubb, Ullensaker skiklubb, Akershus bedriftsidrettskrets, Akershus Skikrets, Norges Håndballforbund Region Øst, Romerike folkehøgskole.