Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac).

Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

Ferdig i styret eller vervet ditt?

Ungeledere3.jpg

Har du sluttet i styret eller vervet ditt? Husk å endre kontaktinformasjon som e-post og telefonnummer i de kanalene du har registrert dette på deg selv, da vil det gjøre det lettere for deg å slippe å måtte videresende informasjonen til din etterfølger, i tillegg til at denne personen er sikret å få all informasjon som vedkommende bør ha for jobben i idrettslaget.

 

Det er ikke bare i Samordnet Rapportering man har lagret kontaktinfo dersom man har hatt et verv i idrettslaget. Ofte har man kontoer for bestilling av klubbtøy, nyhetsbrev man følger og enkelte kontakter man samarbeider med ved arrangementer osv.

Her er 4 tips for hvordan du lettere kan gi fra deg vervet ditt og slippe å måtte videresende informasjon i etterkant:

  • Hvis man oppretter egen mailkonto for idrettslaget, eller for de vervene som har behov for det (f.eks leder@idrettslaget.no eller idrettslaget@gmail.com) vil den nye personen kunne overta en mailkonto med historikk fra tidligere år. Dette vil gjøre det lettere for vedkommende å sette seg inn i hva som har blitt gjort tidligere og privatpersoner slipper å måtte lage nye brukerkontoer eller endre de eksisterende kontoene man har flere steder.
  • Dersom du har fått mail til din private mailkonto bør du gå gjennom denne og videresende relevante mailer til den nye som skal inn i ditt verv, slik at denne personen har forutsetning for å følge opp saker det er behov for å fortsette med.
  • Abonnerer du på nyhetsbrev som du ikke lenger ønsker å følge når du er ute av vervet bør man heller endre mottaker-adressen til etterkommeren din i stedet for å bare melde seg av abonneringen, slik at den nye personen kan motta relevant informasjon for vervet. Ofte har nyhetsbrev en "Endre e-post"-link i bunnen av siden der man kan gå inn og endre mottakeradresse selv.
  • Siste tips er å sette seg ned med den nye personen og lage en oversikt over rutiner ved besvarelser av mail og andre oppgaver som krever oppfølgning, slik at den gode kontinuiteten du har opparbeidet kan videreføres. Har du f.eks en konaktliste over viktige personer ifm. arrangementer, bør du videresende denne til den nye personen som skal overta vervet ditt.