sykkelfunkis_612.jpg

Idrettsleir på Hurdal

Viken idrettskrets i samarbeid med Norges idrettsforbund og særforbund inviterer for 18. gang utviklingshemmede barn og ungdom med til tilrettelagt idrettsleir med fokus på idrett, aktivitet og mestring.

Tid: Tirsdag 28. juli til søndag 2. august 2020

Sted: Hurdal syn- og mestringssenter. Østsidevegen 101, 2090 Hurdal

Påmelding:
All påmelding skjer elektronisk her. Påmelding er bindende. Påmeldingsfrist 15. april

Alle for beskjed innen 1. mai om de får plass på leiren.

Invitasjon: Finner du her.

Informasjon om leiren:
Idrettskretsen stiller med leirleder og tre aktivitører. Deltakerne må selv ordne ledsagere. Lønn til ledsager kan søkes av dere som eksempel avlastning fra hjemkommunen. Alternativt må dette dekkes av den enkelte. Vi kan være behjelpelige med å gi tips til å skaffe ledsager. Spørsmål vedrørende dette rettes til leirleder.

Ankomst tirsdag 28. juli 2020 mellom kl 16:00-17:00 og avslutning m/grilling og premieutdeling søndag 2. august 2020 kl 17:00. Foreldre er velkommen til å være med på avslutningen søndag kveld. Bespisning koster kr 200,- pr. forelder og kr 150,- for barn. Påmelding ved ankomst til leiren.

Hurdal syn- og mestringssenter ligger ved Hurdalsjøen. Senteret har hotellstandard og har fine treningsfasiliteter som gymsal, klatrevegg og svømmebasseng. Vi skal bo på to- og tremannsrom. Senteret er universelt utformet, og har tilgang på enkle hjelpemidler. Det er ikke personløfter eller senger som kan heves og senkes her.

Transport ordnes av hver enkelt. Annet dere ønsker å informere om gjøres til leirleder pr. telefon eller ved ankomst.

Aktiviteter:
- Friskis & Svettis (Enkeljympa)
- Fotball
- Boccia og teppecurling
- Superinnebandy
- Svømming
- Orientering
- Vannski
- Tubekjøring og vannsport
- Klatrepark i trærne
- Klatring i klatrevegg
- Zipline
- Friluftsliv

Målgruppe:
Utviklingshemmede bar og ungdom i Viken i alderen 8-20 år.

Pris:
Kr. 3 500,- for deltakere
Kr. 3 000,- for ledsager (Gjelder ledsagers kost og losji. Dersom det er behov for to ledsagere koster den andre ledsagerens kost og losji 4 500,-)

Leirleder: Jørgen Støttum. tlf: 91 13 53 71