Bilde av en gutt, friidrett

Aktive dager på Sportsskolen

Det var en vellykket idrettsleir, men med få deltakere. Det var påmeldt 16 personer og tidligere har det vært 30-40.

I løpet av tre dager fikk deltakere prøve ulike idretter. Dette året var det turn, klatring, bordtennis, orientering, volleyball, crossfit, innebandy, kajakk og roing. Deltakerne og ledsagerne storkoste seg. Det var en mor som fortalte at dattera hadde gledet seg lenge til denne idrettsleiren.

Hva er Sportsskolen?
Å føle tilhørighet og inkludering er viktig for alle og enhver, og kanskje spesielt viktig for de barn og unge med ekstra utfordringer i hverdagen. Sportsskolen skal være en arena hvor barn og unge kan få prøve de idretter som finnes i sitt område, på en trygg og tilpasset måte. Idrettene tilpasses den enkelte slik at opplevelsen med idrett kan være positivitet og mestringsfylt. Deltakerne vil bli fulgt opp og veiledet inn i den aktiviteten de eventuelt ønsker å fortsette med.

Vi ønsker at denne målgruppen skal ha et idrettstilbud på lik linje med funksjonsfriske barn, slik at de også kan få en fin opplevelse på idrettsarenaen.

Sportsskolen arrangeres i samarbeid med Kalnes vgs, NAV hjelpemiddelsentral og Norges idrettsforbund. Det engasjeres dyktige instruktører fra både lokale idrettslag og særforbund/kretser.