tilbake-til-idretten_1110x624.png

Kampanjen #tilbaketilidretten markerer gjenåpningen av idretten

Lørdag 25. september planlegges en landsomfattende markering av idrettens gjenåpning med åpne idrettsarrangementer for store og små over hele landet. Målet er å skape begeistring, vise idrettsglede og ikke minst få tilbake alle medlemmene som har valgt å slutte på grunn av koronapandemien.

Vi oppfordrer idrettslagene til å sette av 25. september og gjerne hele uke 39, hvor nye og tidligere medlemmer, politikere, næringsliv, frivillige og publikum inviteres til en åpen dag i idrettslagets regi, og gjerne i tilknytning til et planlagt idrettsarrangement.

En egen kampanjeside som skal hjelpe idrettslagene og klubbene i arbeidet med gjenåpningen er lansert. Her finner dere blant annet en verktøykasse med konkrete råd og tips til hvordan dere kan rekruttere nye medlemmer og frivillige, en veileder med gode eksempler på hvordan idrettslaget kan arrangere åpen dag, og ikke minst massevis av kampanjemateriell som annonser, bilder, film og logoer som idretten fritt kan bruke. Målsetningen er en massiv mobilisering fra hele idretten som bidrar til at vi får alle vi ønsker #tilbaketilidretten.

Last ned kampanjemateriellet her og bli med på markeringen