Ulike aktiviteter gjennomføres

Ferieaktiviteter for sommeren 2021

I sommer arrangerer vi ferieaktiviteter med mange ulike aktiviteter inne og ute for barn og unge. Mer informasjon og påmelding finner du her.

Vestland idrettskrets sammen med Norges Fotballforbund Hordaland og Norges Håndballforbund Region Vest arrangerer ulike aktivitetstiltak alene eller sammen med idrettslag og frivillige organisasjoner. Vi ønsker at alle barn og ungdommer skal få mulighet til å oppleve gode, spennende og meningsfylte ferieaktiviteter og ferieminner. Noen aktiviteter er kun enkelthendinger, andre aktiviteter varer i inntil fem dager. De fleste av ferieaktivitetene vil være åpne for alle og noe få er kun for utvalgte målgrupper (det vil det være informert om). Ferieaktivitetene er for barn i alderen 8-14 år, vi vil i noen tilfeller åpne opp for barn i alderen 6-8 år hvor det er følge av eldre søsken. Ferieaktiviteter for ungdommer er primært i alderen 13-17 år. Er det spørsmål rundt alder og deltagelse, så ta kontakt.

Ferieaktiviteter består av idrett, friluftsliv og sommerleker. Vi serverer måltid med lunsj, frukt og drikke og det vil være en miks av aktiviteter inne og ute. I forhold til antall deltakere deler vi inn gruppene basert på alder. I henhold til koronasituasjonen vi er i vil vi følge alle gjeldene retningslinjer for gjennomføringene, dette vil også bli opplyst om til alle deltagerne.

Aktiviteter som er planlagt for denne sommerens ferieaktiviteter er blant annet flere ulike ballidretter som for eksempel basketball, fotball, håndball og volleyball. Ved individuelle idretter skal vi innom for eksempel kampsport, friidrett og svømming. Vi skal også ha spennende aktiviteter som skating, klatring, badminton, turn og innebandy.

Aktivitetsplaner for barn (8-14 år):

Uke 27 - Åsane, Bergen

Uke 28 - Fyllingsdalen, Bergen

Uke 29 - Langeland og Vikahaugane, Stord - Norsk - Arabisk

Uke 30 - Årstad, Bergen

Påmeldingslenke for barn finner du her.

Aktivitetsplaner for ungdommer (13-17 år):

Uke 28 - Fyllingsdalen - Pr nå onsdag og torsdag, kl. 10.00-14.30
Skating, parkour, turn og dans i fokus på Fysak Melkeplassen.

Uke 28 – Dale Oen Experience aktivitetsdag - Torsdag 15 juli. Kl. 10.00-15.00 (Avreise bystasjonene kl. 09.00)
Øygarden. Meget begrenset med plasser - Her blir det loddtrekning i uke 27 hvis det er for mange søkere.

Uke 30 – Årstad, Haukeland - Onsdag, torsdag og fredag, kl. 15.00-17.00
Svømming og klatring i fokus hos Energisenteret på Haukeland sykehus.

Uke 28 og 30 – Fysak Melkeplassen – Onsdag 14. juli og onsdag 28. juli, kl. 10.00-14.00
Skating, parkour, turn og dans i fokus på Fysak Melkeplassen.

Påmeldingslenke for ungdom finner du her.

Er det øvrige spørsmål kontakt; elise.barsnes@fotball.no

Ønsker ditt idrettslag eller din organisasjon å arrangere ferieaktiviteter eller lignende aktiviteter denne sommeren så ta gjerne kontakt med oss.