politi_612.jpg

Tilskudd for utgifter til politi ved idrettsarrangement for barn og unge i 2020

Alle organisasjonsledd tilknyttet NIF kan søke om tilskudd for utgifter til politi ved idrettsarrangement for barn og unge i 2020.

Kulturdepartementet tildelte Norges idrettsforbund til sammen 5,0 millioner kroner i 2016 og 2017 som skulle benyttes til tilskudd for utgifter til politi ved idrettsarrangement for barn og unge. Det er ikke bevilget penger til dette formålet i etterpå følgende år, men det gjenstår 0,3 millioner kroner som kan fordeles for 2020.

Det er kun utgifter knyttet til bistand fra politiet som faller inn under ordningen. Det kan søkes om tilskudd til arrangementer der minimum 30 prosent av deltakerne er barn og/eller ungdom (alder til og med 19 år).

Det søkes via aktuelt særforbund. Kopi av betalte fakturaer skal legges ved søknaden.

Søknadsfristen er satt til 10. mars 2021.

Retningslinjer tilskudd til politiutgifter 2020.pdf

Søknadsskjema tilskudd til politiutgifter 2020.pdf