STOPP_612x373 nettside.jpg

Opprett gratis nettbutikk med #STOPP-produkter nå

Norges idrettsforbund og Supporter.no tilbyr nå landets 11 000 idrettslag gratis nettbutikk med egen #STOPP-filial. Dette gir idrettslag en unik mulighet til å skape økte inntekter, samtidig som man skaper bevissthet lokalt rundt kampen mot diskriminering i norsk idrett.

300 nettbutikker er allerede etablert gjennom løsningen, og disse vil få umiddelbar tilgang til sin #STOPP-filial fra lanseringsdato 10. februar. #STOPP-filialene består av produkter som munnbind, armbånd, kapteinsbind, t-skjorter, gensere og virtuelle produkter. Alle artiklene er påført #STOPP-logo. Enkelte #STOPP-artikler kan i tillegg påføres klubblogo.

Nettbutikkene gjennom Supporter.no er ellers fylt med en rekke supporter-effekter i god kvalitet – som t-skjorter, hettegensere, capser, telefondeksel og andre profilartikler, i tillegg til en rekke virtuelle produkter med klubbens logo.

Løsningen innebærer at idrettslagene, eller grupper tilknyttet idrettslaget, ikke trenger å kjøpe produkter på forhånd, sitte med eget varelager eller distribuere de solgte produktene selv. Alt håndteres av Supporter.no.

Håper å se folk med #STOPP-produkter
– Norsk idrett lanserte #STOPP-kampanjen i høst. Når vi nå etablerer egne #STOPP-filialer i alle nettbutikker gjennom Supporter.no, gir dette utøvere, foreldre, trenere og andre supportere en flott mulighet til å støtte klubbenes arbeid mot alle former for diskriminering i norsk idrett. Jeg håper vi får se mange med #STOPP-t-skjorter, -gensere, -munnbind, -kapteinsbind og -armbånd på treningsfeltet og på idrettsarrangementer i tiden fremover, sier generalsekretær Karen Kvalevåg i Norges idrettsforbund.

Idrettslagene får 15 prosent fortjeneste av utsalgspris på alt salg av standardprodukter gjennom Supporter.no og 90 prosent fortjeneste av salget på produkter lastet opp selv og såkalte virtuelle produkter som blant annet «teoretisk te», «innbilt iskrem», samt virtuelle billetter og donasjonskort til kampen mot diskriminering.

Nye og kreative tiltak
– Vi ønsker å gjøre det enklere for idrettslagene å sikre seg inntekter gjennom nye digitale tjenester. Koronasituasjonen gjør tradisjonelle dugnader vanskeligere å gjennomføre. Da må man ty til nye, kreative tiltak for å bringe nødvendige inntekter til klubbkassene. En gratis og brukervennlig nettbutikkløsning gir klubbene et betydelig inntektspotensial, uten risiko og med liten arbeidsinnsats. Det er viktig å komme med aktiviteter og muligheter for klubbene for å skape felleskap og klubbidentitet, som oppleves positivt for medlemmene, uten at klubben må bruke verken tid eller penger. Markedsføring ut mot brukere og kunder er i stor grad automatisert i løsningen, sier Kvalevåg.

Les mer om etablering av nettbutikk med #STOPP-filial her.