laubærblad.png

Nominasjon av kandidater til ærespriser og hederstegn

Særforbund, idrettskretser og idrettslag kan nominere til NIFs Æresmedlem og NIFs hederstegn, samt Egebergs ærespris.

NIFs Æresmedlem og NIFs Hederstegn

Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF) har to utmerkelser:

1. NIFs Æresmedlem
Æresmedlemskap er NIFs høyeste utmerkelse og kan tildeles tillitsvalgte som har gjort et særlig fortjenstfullt arbeid på flere plan i norsk idrett.

2. NIFs Hederstegn
Hederstegn kan tildeles tillitsvalgte, ansatte eller utøvere;

Tillitsvalgte og utøvere kan bli tildelt NIFs Hederstegn dersom de har gjort et meget fortjenstfullt arbeid på flere plan i norsk idrett over en periode på til sammen mer enn 10 år.

Alle forslag skal fremmes gjennom organisasjonen, herunder idrettskrets, særforbund eller NIFs sentralledd. Idrettslag sender sin nominasjon til idrettskretsen.

Frist for å sende inn nominasjon til idrettskretsen: 24. februar

Nominasjon av kandidater sendes til vtik@idrettsforbundet.no.

2021 NIFs Utmerkelser, retningslinjer

Egebergs ærespris

Forslagsstillere kan være særforbund, idrettskretser og idrettslag. Forslag fra idrettslag sendes gjennom særforbundet hvor kandidaten har sin hovedidrett.

Frist for nominering: 26. februar

2021 Egebergs Ærespris, retningslinjer