sedler-og-mynter.jpg

Husk å søke momskompensasjon innen 15. august

Vi minner om at søknad om vare- og tjenestemomskompensasjon 2020 for idrettslag er åpen. Dersom idrettslaget har planer om å søke for i år så husk at fristen er den 15/8. Formålet med ordningen er å kompensere de kostnader som frivillige organisasjoner har til merverdiavgift ved kjøp av varer og tjenester.

Viktig info!

Det er det årsmøtegodkjente regnskapet for 2019 som legges til grunn ved søknad om momskompensasjon. For å få innvilget søknad må idrettslaget derfor som minimum avholde årsmøte med én sak på agendaen; behandle idrettslagets regnskap.

Fristen for å avholde årsmøte er utvidet ut året. Likevel er det andre frister idrettslag må forholde seg til som ikke er forskjøvet. Dette gjelder blant annet søknad om momskompensasjon.

Årsmøtet kan deles opp

Idrettsforbundet har lagt til rette for at årsmøtene kan deles opp, slik at saker som haster kan behandles, for eksempel på et ekstraordinært digitalt årsmøte, mens resterende saker behandles på et fysisk årsmøte senere. Dette kan f.eks. være aktuelt for godkjenning av regnskapet.

Les: Tre måter å gjennomføre årsmøte på

Trenger dere hjelp?

Hvis dere har problemer med KlubbAdmin (eller SportsAdmin) eller mangler brukernavn/passord tar dere kontakt med NIFs supportavdeling

Spørsmål til selve ordningen sendes til e-post: moms@idrettsforbundet.no