Foto: NTB

Strømstøtteordningen forbedret, men fortsatt ikke fullgod

Norges idrettsforbund er fornøyd med at regjeringen signaliserer en bedre strømstøtteordning, men norsk idrett mener ordningen ikke er fullgod. 130 idrettslagseide anlegg, som går på gass, står fortsatt uten støtte.

I dag 17. september, sendte Norges idrettsforbund et nytt brev til Stortinget med håp om at også de 130 idrettsanleggene som går på gass må med i støtteordningen for idretten.

Berit Kjøll skriver i brevet at det er ca 130 idrettslagseide anlegg som bruker gass som energikilde og som ikke er inkludert i ordningen.

- Med dagens gasspriser så er disse lagene i en svært vanskelig
situasjon og alternativene de står overfor er en nedstenging eller en kraftig økning i treningsavgifter. Dette er selvsagt ikke ønskelig og vi håper at Stortinget vil se behovet av å inkludere dem i ordningen da det ikke er mulig å finne alternative energikilder for dem på kort sikt som er mer miljøvennlig, sier Kjøll.

Les hele brevet