Fornøyde deltagere på matkurs i regi av Unge Kokker i fjor.

Gratis matkurs i regi av Unge Kokker

Unge Kokker kan endelig invitere til gratis matkurs igjen - kan det være noe for ditt lag? Kurset holdes av profesjonelle kokker, og det gis både teoretisk innføring og praktisk opplæring i sunn mat fra bunnen av. Her blir det anledning til å utfolde seg kreativt på kjøkkenet med mange retter å lage og smake. Sosialt og lærerikt sammen med lagkamerater!

Som en del av folkehelseløftet for barn og unge på fritid i Rogaland bidrar Unge Kokker i 2020 med 700 gratis kursplasser (med støtte fra Gjensidigestiftelsen). Her vil barn og unge få opplæring i hva som er smart og sunn mat, hvorfor, hvordan man lager den og hvordan man kan lære det bort til andre man kjenner – som matambassadør. Ungdomsmedvirkning er viktig, og som matambassadør deler man det man har lært om smart mat og hvordan man lager den. Matambassadører kan holde workshops for laget sitt, klubben, foreningen, vennegjengen eller familien. Slik spres kunnskap om smart mat med ung til ung-metoden, der barn og unge lærer andre barn og unge.

Unge Kokker forholder seg til enhver tid gjeldende regler i forbindelse med arrangementer og Covid-19. Det skal være trygt for alle å delta på kursene våre.

• Unge Kokker stiller med egen kokk, kursmateriell og råvarer.
  • Lag, foreninger, klubber osv. som ønsker kurs, sørger for egnet kurssted (skolekjøkken, klubblokalets kjøkken eller ute) og tar hånd om påmelding internt.
  • Hvert kurs bør ha 12-14 deltakere.
  • Høres dette spennende ut? Er svaret ja, så kan dere melde dere på, her fyller vi opp plassene fortløpende.

Påmelding: KLIKK HER!

Har du spørsmål angående kurset, ta gjerne kontakt med daglig leder i Unge Kokker, Gita Aspen, på e-post: gita@ungekokker.no eller mobil: 95 81 43 38

Rogaland idrettskrets er veldig glade for å få muligheten til å være med på samarbeid med Unge Kokker. Vi opplever stor interesse for matkursene blant våre lag og klubber, og tilbakemeldingene har vært fantastiske. Vi føler oss privilegert som får være med å promotere et slikt positivt og profesjonelt opplegg til idretten i regionen vår. Vi er primært involvert i dette prosjektet for å hjelpe med distribusjon og markedsføring ovenfor idrettslagene i Rogaland. Det gjør vi fordi vi ønsker å promotere sunn og næringsrik mat for aktiv idrettsungdom, samt at vi ser verdien i å tilrettelegge for kjekk, sosial lagbygging.