Smittevernskurs for idretten - fikk du top score?

Har du fullført koronavettkurset?

Kunnskap om smittevern i idrettsdeltakelse er et effektivt våpen mot smittespredning. Dette er avgjørende for at vi kan ha idretten i gang over hele landet. Takk for at du tar din del av ansvaret, gjennomfører e-kurset og bruker kunnskapen du får aktivt både på og utenfor idrettsarenaen!

Idrettens koronavettkurs er et smittevernkurs for utøvere fra 13 år og oppover, og foresatte til utøvere opp til 12 år. Vi anbefaler sterkt at også trenere, ledere og andre tillitsvalgte gjennomfører e-kurset.

HER FINNER DU KURSET!

Kurset er unnagjort på 5-10 minutter. Kurset krever at utøvere fra 15 år har en bruker i Minidrett. Foresatte til utøvere på 13-14 år må legge inn egne barn i sin bruker for at disse skal kunne ta kurset. Når kurset er gjennomført, kan du laste ned et kursbevis som utøverne kan vise fram til sin trener. Kurset kommer også på idretts-CV i Minidrett.

NB! Både idrettskretser, særforbund og leder i idrettslag kan undersøke hvem som har gjennomført kurset ved å bruke Idrettskurs.no. For fremgangsmåte på å ta ut slike rapporter - kontakt oss gjerne på rogaland@idrettsforbundet.no