Foto: Randaberg 24

Gunnar Kolnes er årets ildsjel i Rogaland

Rogaland idrettskrets har kåret Gunnar Kolnes (67) fra Randaberg idrettslag fotball til årets ildsjel i Rogaland. En overrasket vinner fikk fredag 13. november utdelt diplom og blomster, videohilsen fra Kjetil Andre Aamodt, samt løfte om 10 000 kroner til klubben i sitt hjerte.

Blant alle innsendte forslag til årets ildsjel i den fylkesvise kåringen, var det Kolnes som for juryen og styret i idrettskretsen ble det naturlige valget blant «likemenn». Kolnes sin imponerende CV forteller om en utrolig stor variasjon i engasjement, lang utholdenhet i over 50 år og omfattende «resultater», blant annet i forhold til anleggsutviklingen i kommunen.

Les mer her om hvordan det gikk til da nyheten ble overbrakt, under det Kolnes trodde skulle være et møte om Randaberg Stadion hos ordføreren.

Årets ildsjel i Rogaland går nå videre til den nasjonale finalen, under det som blir en annerledes Idrettsgalla. Lørdag 9. januar 2021 vil NRK Idrettsgallaen «Korona-style» bli gjennomført som en studiosending med et mindre publikum enn vanlig.

Rogaland idrettskrets mener Gunnar Kolnes er en sterk kandidat til Årets ildsjel nasjonalt. Vi takker ham for innsatsen, og for å være et flott symbol for de tusenvis av andre frie og villige som får energi av å yte noe ekstra, til glede for sine medmennesker.

Vi gratulerer, og lykke til i finalen!