KlubbAdmin - medlemshåndtering og fakturering

KA er idrettens løsning for medlemsadministrasjon - enkel å bruke og gir deg full oversikt. Fra 01.01.2020 er det krav om at alle idrettslag som er medlem i Norges idrettsforbund (NIF) skal bruke et godkjent elektronisk system for medlemshåndtering og fakturering. NIF har utviklet KlubbAdmin for sine medlemmer

klubbadmin.png

KlubbAdmin (KA) - idrettens medlemssystem

KlubbAdmin forenkler idrettslagets håndtering av medlemmer med muligheter for å sortere disse på idrettsgren, på lagsnivå, mellom kjønn, aldersnivå osv. - varierte muligheter for å definere egne utvalg og medlemsdetaljer. Dette gir idrettslaget full oversikt og kontroll, samtidig som det gir mulighet for enkel kommunikasjon med medlemsmassen via e-post eller sms.

KlubbAdmin benyttes også for å etablere elektroniske betalingskrav for enklere oversikt og rimeligere innkrevning av medlemskontingenter, treningsavgifter, innbetalinger til lagskasse, cup-avgifter etc.

KlubbAdmin er gratis å bruke for idrettslagene - det betales kun for transaksjonskostnader via online betalingsløsning. Kurs, opplæring og support i KA er også kostnadsfritt for IL.

Digitale kurs i KlubbAdmin

Vi har god erfaring med å kjøre kursene på digitalt vis (via Teams), hvor du får opplæring av kurslærer direkte via PC-skjermen, selvsagt med mulighet for spørsmål og lignende som i en normal kurssituasjon. Følg med i kurskalenderen på hjemmesiden, og meld på den datoen som passer for deg.

Grunnleggende kurs - ca. 2 timer (avhengig av behov)
Vi kommer i gang med medlemsadministrasjon i KlubbAdmin, og jobber med reelle tall i systemet på egen datamaskin. Vi legger inn grunnopplysninger i innstillinger, håndterer grupper og utvalg mm.

Fakturering - ca.1 time (avhengig av behov)
Vi setter opp medlemskontingent og avgifter i faktureringsmodulen i KA. Vi går gjennom hvordan man sender faktura, purrer, krediterer osv.

Målgruppe: Medlemsansvarlig, styre, utvalg, gruppeledere og andre som ønsker å lære systemet.

Læringsmål: Å kunne bruke KlubbAdmin som et verktøy for medlemshåndtering og fakturering i klubben/idrettslaget

Webinarer
Det fins veiledningsvideoer fra tidligere webinarer på NIF support sin YouTube-kanal: https://www.youtube.com/user/nifsupport/playlists

Brukerveiledninger

NIF har en rekke brukerveiledninger til KlubbAdmin med tekst og video. Se nærmere her.

Har du spørsmål til funksjoner i systemet, ta kontakt med oss i idrettskretsen.

Er spørsmålet av teknisk art, ta kontakt med NIF Digital support.

Under følger litt informasjon om KlubbAdmin

Alle idrettslag må bruke et godkjent elektronisk medlemsystem. Bruker dere ikke Idrettens medlemssystem i dag, men ønsker å ta det i bruk? Les mer her for å komme i gang.

• KlubbAdmin er tett integrert med idrettens øvrige systemer (Min idrett, SportsAdmin, idrettens betalingsløning) og den nasjonale idrettsdatabasen.

• KlubbAdmin forenkler idrettslagets håndering av medlemmer med muligheter for å sortere disse på idrettsgren, på lagsnivå, mellom kjønn, aldersnivå osv. - varierte muligheter for å definere egne utvalg og medlemsdetaljer. Dette gir idrettslaget full oversikt og kontroll.

• Enkel kommunikasjon med medlemsmassen via e-post eller sms.

• KlubbAdmin skal benyttes for innkreving av medlemskontingent med toveis elektronisk dokumentasjon. Dette gir en god oversikt og tilfredstiller krav fra KUD og tilpasset gjeldene lovverk. Kan også brukes til innkreving av treningsavgifter, stevneavgifter og lignende.

• Flere betalingsalternativer da medlemmene kan betale med Vipps, eFaktura, faktura (kid/konto i nettbank), Visa og Mastercard.

• Medlemsansvarlig kan fakturere via prismatrise, unntak eller utvalg. Det er mulig å fakturere alle medlemmer på en gang.

• Samlefaktura, send medlemskontingent, treningsavgift og ev. andre krav i samme faktura.

• KlubbAdmin har ingen lisenskostnad, men en transaksjonskostnader for betalinger av krav via Idrettens betalingsløsning.

• Medlemmet kan benytte MinIdrett/Medlemskap for å melde seg inn/ut i idrettslaget, på/av aktivitet m.v. samt betale sine forpliktelser via Idrettens betalingsløsning.