Årets idrettslag Sportsklubben Sterling. Fra venstre Gerd Robsahm Kjørven fra Bymiljøetaten, Mohamed el Morabet, Mahamed Fariss, Anne-Marie Egset, Mimoun el Atiaoui og ordfører Marianne Borgen.  (Foto: Oslo kommune/Sturlason)

Prisseremoni i Oslo rådhus

Torsdag 30. september var det igjen tid får den årlige prisseremonien i Oslo rådhus. Pris til utøvere som har prestert på et svært høyt nivå, årets idrettslag og ildsjel ble delt ut. Stipendier til unge lovende utøvere og pris til idrettslag som er 100 år ble delt ut.

Foto: Oslo kommune/Sturlason

Idrettsutøvere fra idrettslag i Oslo som tok medalje i VM eller gull i EM i 2020 ble hedret. Til stede på utdelingen var (fra venstre): Kristian Nergaard (KNS, seiling), Ingrid Hodnemyr (Nydalen Functional Fitnesklubb, Nydalen FFK), Kristin Holte (Nydalen FFK), Marie Mossige Grythe (Nydalen FFK) og Nina Brandsdal (Tveita Taekwondoklubb). I tilleg ble også Anita Yvonne Stenberg (IK Hero, banesykling) og Line Flem Høst (KNS) hedret, de var ikke tilstede under prisseremonien.

Foto: Oslo kommune/Sturlason

Oslo kommunes idrettsstipend ble delt ut til ti unge og lovende utøvere som alle har prestert på et høyt nivå. Fra venstre ser vi byråd for kultur, idrett og frivillighet, Omar Samy Gamal, Øyvind Kirkhus (IL Heming, snowboard), Sunniva Eik Haave (Oslo Klatreklubb), Sigrid Leseth Føyen (Kjelsås IL, langrenn), Pia Young Vik (Nydalen SK, orientering), Oda Scheele (Nydalen SK, orientering), Julie Kristine Braadland (Oslo Turnforening) og Casper Rønning (Royal Sportsklubb, vintertriathlon). Ikke tilstede var Marcus Woren (Lambertseter Bryteklubb), Jonathan Wang-Norderud (Christiania Roklubb) og Markus Rooth (IK Tjalve, friidrett).

Tre idrettslag i Oslo fyller 100 år i år. Her er ordføreren flankert av Ormøya Tennisklubb her representert med Karl Erik Hagen (tv), Sagene IF ved Einar Eriksen (midt) og Oslo Sporveiers Skytterlag ved Marius End Grønlund.

Foto: Oslo kommune/Sturlason

Heder og ære ble gitt til årets ildsjel, Per Arne Grime fra Oslo Judoklubb.

Begrunnnelser og oversikter finner dere på Oslo kommunes sider.

Bilder fra årets seremoni finner dere her.