Ungdomsutvalget på lasertag

Ungdomsutvalget søker nye medlemmer

Ungdomsutvalget i Nordland idrettskrets er et arbeidsutvalg bestående av 6-8 idrettsungdommer i alderen 15-25 år, bosatt i Nordland. Nå søker utvalget nye medlemmer!

«Frafallet i ungdomsidretten i Nordland er stort, og dette er noe ungdomsutvalget ønsker å gjøre noe med. Ungdommen er ikke bare neste generasjon, men nåtidens generasjon! Barne- og ungdomsidretten utgjør størsteparten av den aktive idretten i Nordland, og derfor må deres stemme også bli hørt.»
Leder i Ungdomsutvalget i Nordland idrettskrets, Monja Lien Jakobsen

Ungdomsutvalget i Nordland idrettskrets arbeider bl.a med:

• klubbesøk/avholde temakvelder om ungdomsidrett
  • å være høringsinstans for kretsens styresaker som omhandler ungdom
  • markedsføre kretsens kurs og tilbud for ungdom
  • skape møteplasser for ungdom i nordlandsidretten
  • delta i og bidra til ungdomsnettverket i norsk idrett

Styret i idrettskretsen oppnevner medlemmer til ungdomsutvalget for ett år av gangen, og i år vil dette bli gjort på styremøtet den 7. oktober. Et verv i ungdomsutvalget innebærer noe møtevirksomhet (i hovedsak møter på Skype, men også et par fysiske møter i løpet av året), samt tilbud om å delta på kurs eller andre arrangement innen idretten.

Vi ser etter ungdom som:

• Er mellom 15 og 25 år
  • Har engasjement og interesse for utvikling av ungdomsidretten i Nordland og i Norge for øvrig
  • Har gode samarbeidsevner og er pålitelig
  • Er interessert i å lære mer om arbeid i idrettsorganisasjonen

Har ditt idrettslag/idrettsråd/særkrets en aktuell kandidat? Ta kontakt med kandidaten og spør om h*n ønsker å bli foreslått 😊 Er du mellom 15 og 25 og ønsker å nominere deg selv? Send oss en mail!

Vi ønsker forslag som inneholder:

• navn
  • fødselsdato/alder
  • idrettslag
  • erfaring i idretten
  • begrunnelse for forslaget

Forslag sendes til nordland@idrettsforbundet.no

Frist for forslag er 4. oktober.

Har du spørsmål? Ikke nøl med å ta kontakt!

Iselin Brenna
Utdanningskonsulent