TV-aksjonen 2019

Nordland idrettskrets er med på årets TV-aksjon søndag 20. oktober. Vi oppfordrer alle våre idrettsvenner til å bli med!

I år går TV-aksjonen til CAREs arbeid for å skape et bedre liv for kvinner i noen av verdens mest sårbare områder. TV-aksjonen skal gi kvinner mulighet til å tjene sine egne penger, bestemme over egen kropp og få sin stemme hørt. Årets aksjon går av stabelen søndag 20. oktober.

CARE startet i 1945 som amerikanskse organisasjoners hjelp til Europa etter andre verdenskrig. Mange familier i Norge fikk CARE-paker med mat, klær, bøker og leker. I dag er CARE en global bistandsorganisasjon som jobber i 95 land. CARE Norge ble opprettet i 1980, og arbeider i dag i 13 land.

Nordland idrettskrets deltar i fylkesaksjonskomitéen og oppfordrer alle innen Nordlandsidretten til å være med og støtte opp og delta på verdens største dugnad, årets TV-aksjon! Delta gjerne i kommunenes lokale TV-aksjonskomiteer, bidra med arrangementer som er inntektsbringende, men kanskje viktigst av alt sett av datoen og still som bøssebærer!

Målet er på landsbasis å skaffe 100 000 bøssebærere og i Nordland trengs det ca. 3 200 stk til årets viktigste søndag.

Bli med!