Søk_om_Grasrotpris_cheerleader_612.jpg

Søk om å vinn Norsk Tippings Ungdomspris

Kunne ditt idrettslag tenke seg å vinne 50.000 kroner? Norges idrettsforbund og Norsk Tipping deler hvert år ut Norsk Tippings Ungdomspris (tidligere Grasrotprisen) til et idrettslag som gjør noe ekstra for ungdommene i deres lokalsamfunn.

Ungdomsprisen er øremerket ungdomsidrett og deles ut til et idrettslag som øker rekrutteringen eller forebygger frafall blant ungdom.

Søk om å vinne Norsk Tippings Ungdomspris

Har ditt idrettslag allerede et godt tiltak som fortjener støtte? Planlegger dere å gjøre noe for å ivareta ungdommene i idrettslaget? Ønsker dere ungdommer å få i gang noe spesielt innenfor idrettslaget deres? Alle idrettslag som har gjennomført eller planlegger et godt tiltak for ungdommer kan delta.

Hovedpremien som deles ut til én vinner er på 50.000 kroner, og i tillegg deler vi ut tre priser på 10.000 kroner til aldersbestemte lag eller idretter innenfor et idrettslag som gjør gode ungdomsbevarende tiltak. Så her kan f.eks. Jenter 15 laget fortelle om sitt prosjekt og vinne 10.000 kroner direkte til det prosjektet. Søk under fanen lag i laget i skjemaet.

Alle idrettslag som søker om Ungdomsprisen må være registrert i Frivillighetsregisteret og må motta Grasrotandel fra Norsk Tipping. Prisnomineringen varer fra 29. april til 12. mai 2019. Juryen består av representanter fra Norsk Tipping, Norges idrettsforbund og P4.

Disse vinnerne kontaktes direkte av P4 og offentliggjøres på P4 i programmet sport & musikk søndag 5. og 12. mai.

Hør Ingvild Flugstad Østberg, ambassadør for Norsk Tippings Ungdomspris, fortelle om hva som fikk henne til å fortsette med idrett gjennom ungdomsårene.