klubbutvikling.jpg

Kurs og klubbutvikling

Nytt år, og nye muligheter og med det følger en fin anledning til å rette fokuset mot kurs og faglig påfyll for sine medlemmer!

Det kan være gull verdt å investere litt tid for å få en bedre oversikt over driften i idrettslaget samt tilegne seg kompetanse til det beste for klubben, og da kan kanskje noen av disse kursene og klubbutviklingstiltakene i regi av Nordland idrettskrets være midt i blinken for dere.

Fellesidrettslige kurs:

• Klubbens styrearbeid i praksis - 4 timer (styrets oppgaver og ansvar)
  • Klubbadminkurs - 3 timer (effektivisere arbeidet ved medlemsregistrering og fakturering av kontingenter og treningsavgift)
  • Økonomikurs - 4 timer (regler, økonomiske rutiner i klubben)

Klubbutviklingstiltak:

• Startmøte - 4 timer (en engasjerende kveld og involverende prosess som tar med alle deltakerne i arbeidet med å forbedre klubbdriften og styrke idrettslagets organisering)
  • Virksomhetsplan - 3-4 kvelder à 4 timer (skap engasjement og samhold i idrettslaget. Å jobbe mot et felles mål og med et felles verdigrunnlag er essensielt for alle idrettslag)

Om dere skulle være i tvil om hva som er det rette for dere eller bare ønsker mer informasjon, stiller idrettskretsen gjerne på et klubbesøk - 1 time. Dette kan fint kjøres som en del av et allerede planlagt styremøte og hvor vi kan dele erfaringer og finne ut hva som passer for dere.

Alle de ovennevnte tiltakene gjennomføres gratis (merk at klubbinterne tiltak i særidrettslag må vi avklare på forhånd med særforbund om er ok at vi gjennomfører og skal i utgangspunktet dekkes av dem), men det er begrensede ressurser og vil være først til mølla for bestilling. Interesserte bør derfor ta kontakt så snart som mulig.

Ytterlige info om de fellesidrettslige kursene samt de klubbinterne utviklingstiltakene finner dere her.

For nærmere avtale om gjennomføring av tiltak, evt spørsmål til ovennevnte eller annet rundt kurs- og klubbutvikling, kontakt:

Tore Strand
e-post: tore.strand@idrettsforbundet.no