Foto: Fremover - bilde av vinner av inkluderingsprisen 2018 - Mjølner Vikings

Inkluderingsprisen Nordland 2020

Hvem fortjener inkluderingsprisen 2020 i Nordland?

Nordland idrettskrets (NIK) utlyser herved inkluderingsprisen for 2020. Prisen er et virkemiddel for å øke statusen til, og sette fokus på, det gode arbeidet som blir gjort innenfor paraidrett i idrettslagene i Nordland. Kjenner du til et idrettslag som har lykkes med paratilbud i sin klubb? Da oppfordrer vi til at idrettslaget nomineres til Inkluderingsprisen for 2020. Vinneren av prisen, som mottar diplom og et tilskudd på kr. 5000,- vil bli presentert på NIKs kretsting lørdag 25. april.

Følgende står i statuttene for inkluderingsprisen:

"Prisen skal deles ut til et idrettslag i Nordland som på en fremragende måte har lykkes med å rekruttere, tilrettelegge og utvikle aktivitetstilbudet til utøvere med funksjonsnedsettelse. Prisen skal være en utmerkelse og motivasjon for nyskapende initiativer, og for videre arbeid. Ikke minst skal den gi inspirasjon til andre som ønsker å utvikle tilbudet til målgruppen".

NIK inviterer herved særkretser, idrettsråd og idrettslag til å nominere kandidater innefnor disse retningslinjene. I nominasjonen ønskes konkret informasjon om den nominerte, deres arbeid og hvorfor de fortjener prisen. Styret i NIK vil samarbeid med fagkonsulent for paraidrett i Nordland vurdere de nominerte og innstille vinner av inkluderingsprisen for 2020.

Nominasjoner og relevant informasjon/dokumentasjon, samt eventuelle spørsmål sendes til torben.simonsen@idrettsforbundet.no

Nominasjonsfrist er 16. mars!