TV-aksjon.jpg

TV-aksjonen 2022

Nordland Idrettskrets er med på årets TV-aksjon som går av stabelen søndag 23. oktober. Vi oppfordrer alle våre idrettsvenner til å bli med.

Inntekten fra årets TV-aksjon går til Leger Uten Grenser og DNDis arbeid for å gi livreddende helsehjelp og medisiner til mennesker som trenger det mest.

Akkurat nå venter millioner av mennesker på å bli behandlet av en lege. For mange står det om livet, men tilgang til helsehjelp er ingen selvfølge. Manglende folkehelse får store konsekvenser for både samfunn og enkeltmennesker. Barn får ikke vokse opp, familier mister sine kjære, unge får ikke utdanning og folk faller utenfor arbeidslivet. Uten tilgang til legehjelp, vaksiner eller medisiner mister millioner av mennesker livet hvert år.

Årets TV-aksjon skal bidra til å forebygge epidemier og behandle kjente og ukjente sykdommer i fire land: Bangladesh, Den sentralafrikanske republikk, Den demokratiske republikken Kongo og Sierra Leone.

Det skal gis vaksiner, tilgang på livreddende medisiner og legebehandling. I samarbeid med forskningsorganisasjonen DNDi skal deler av TV-aksjonsmidlene også brukes til å utvikle medisiner mot glemte, dødelige sykdommer.

Nordland idrettskrets deltar i fylkesaksjonskomitéen og oppfordrer alle innen Nordlandsidretten til å være med og støtte opp og delta på verdens største dugnad, årets TV-aksjon!

Hjertet i TV-aksjonen er bøssebærere. Den enkleste måten å engasjere seg på er å registrere seg som bøssebærer og gå årets viktigste søndagstur.

Bli med! Sammen redder vi liv!