Foto: Eirik Førde

Krav om medlemssystem

Fristen for å bekrefte og ta i bruk et elektronisk medlemssystem gikk ut 31.12.21. Har ikke ditt idrettslag utført registreringen vil dere bli forhindret fra å levere medlems- og aktivitetstall i årets samordnet rapportering, og det er derfor viktig at dette blir gjort snarest.

Under følger tre steg for hvordan dere enkelt utfører registreringen, samt informasjon om kurs og veiledning i regi av Nordland Idrettskrets – vi er her for å bistå dere!

For å bekrefte medlemssystem for idrettslaget:
1. Logg inn i KlubbAdmin, direktelink: https://ka.nif.no/OrgSolutionUsage
2. Velg medlemssystem fra nedtrekkslisten.
3. Lagre og vent på bekreftelse pr e-post.

Merk: Det er kun den som er leder eller daglig leder som kan gjøre dette.

Les mer om konsekvensene her: https://www.idrettsforbundet.no/krav-om-medlemssystem

Idrettslaget kan velge idrettens medlemssystem (KlubbAdmin eller IMS), eller et medlemssystem fra kommersiell leverandør, forutsatt at leverandøren har en integrasjonsavtale med Norges idrettsforbund. Se hvilke medlemssystem idrettslaget kan velge blant her.

Vi har bekreftet medlemssystemet – hva nå?
Når medlemssystemet er bekreftet og brukerstedsavtale opprettet, er steg to å bruke systemene til medlemshåndtering og fakturering i praksis. Har deres idrettslag valgt KlubbAdmin kan vi veilede dere i oppstartsfasen, friske opp ferdighetene deres, eller hjelpe dere med å utnytte systemet bedre og mer effektivt.

Ved spørsmål til registrering av medlemssystem og/eller ønske om veiledning i KlubbAdmin, kontakt: Andrea Kjærstad, Tlf: 94177783, E-post: andrea.kjaerstad@idrettsforbundet.no