16111858_10154668883211001_608586996_n.jpg

Studenter på utplassering

Møre og Romsdal idrettskrets har fått to studenter på utplassering vårsemesteret 2017.

Marlene Jenbergsen (25) og Thomas Nybakken Bruun-Hanssen (23) studerer begge til bachelor i Sport Management ved Høgskolen i Molde. Det siste semesteret er de på utplassering her hos oss samtidig som de skal skrive bacheloroppgave.

Marlene er en 25 år gammel dame fra Rjukan i Telemark. Hun spillte fotball frem til hun ble 14 år gammel. Er interessert i alt av idretter og benker seg spesielt fremfor tven når det er langrenn, alpint og håndball på skjermen. Etter utdannelsen ønsker Marlene å få seg en fast jobb innen idretten, og da gjerne noe administrativt. Tar gjerne samme posisjon som Heiberg har hatt i IOC.

Thomas er en 23 år gammel mann fra Bergen. Thomas var aktiv på fotballbanen frem til han var 19 år, da kneskadene meldte seg. Selv om fotballen var det store så har Thomas prøvd seg på både håndball- og basketballbanen i de yngre år. Thomas holder døren åpen men ser gjerne for seg en jobb innen fotballen i fremtiden!

Her hos idrettskretsen skal de blant annet jobbe med ungdomsidrett og frafallsproblematikk, de skal se på foreldrerollen og om det er noe som kan gjøres med dette, samt finansiering av grasroten. De skal jobbe med inkludering og integrering av innvandrere, og få i gang et tiltak i løpet av våren. Samtidig som de er med på de daglige oppgavene i idrettskretsen.

De nåes på e-post: student.mrik@idrettsforbundet.no