barneidretttema.png

Fokus på god barneidrett

I oktober og november ønsker vi å fokusere på god barneidrett gjennom å komme ut til idrettslagene både med helge kurs og inspirasjonskvelder

"Vi får ofte spørsmål om barneidretten; hvordan den bør organiseres, hvilke føringer barneidrettsbestemmelsene faktisk legger. Mange spør om tips til aktiviteter som fremmer samarbeid, felleskap, trygghet og ikke minst tips om aktiviteter som inkluderer alle" sier rådgiver Ellen C. Hammer i idrettskretsen.

Som et resultat av dette ønsker vi nå i stor grad å komme ut til idrettslagene for å holde enten lengre barneidrettstrenerkurs (en helg) eller en inspirasjonskveld (2 t). Vi har allerede fått respons fra flere idrettslag men vi kan komme til enda flere.

Barneidrettstreneren er et helgekurs hvor du lærer om hvordan man legger til rette for aktivitet slik at barna opplever glede, trygghet og mestring mens de leker seg inn i idretten. Mer info om kurset her.

På en inspirasjonskveld, som varer i 2 timer og i stor grad er praksis, er vi innom tematikk som:

• Hvordan skape gode relasjoner i barneidretten?
  • Tips til aktiviteter som fremmer samarbeid, felleskap og trygghet på trening
  • Tips til aktiviteter som inkluderer alle

Inspirasjonskveldene tilbyr vi gratis til idrettslagene.

Spørsmål eller ønske om en inspirasjonskveld? Ta kontakt:

Ellen Cathrine Hammer
Rådgiver